Veiligheidskoppeling


Productieonderbreking en machinestilstand moet ten allen tijde vermeden worden. Ook de kosten van reserveonderdelen kunnen al snel oplopen. Vermijd schade aan uw machines met een veiligheidskoppeling. Deze werken met een instelbaar loskoppel waardoor de kinetische energie van de motor en aandrijfelementen tot aan de veiligheidskoppeling worden losgekoppeld zodra een te hoge piekbelasting optreedt.

De FHW-F-SB is eenvoudig te onderscheiden dankzij een uitgekiende, koppelbare metalen balgconstructie. Deze koppeling heeft zichzelf bewezen in toepassingen die moeilijk toegankelijk zijn omdat de naven alleen worden vastgeschroefd en vervolgens worden gekoppeld.

  • Met koppelbare metalen balg
  • Exact instelbaar loskoppel
  • Compensatie voor uitlijnfouten
  • Zeer laag restmoment
  • Spelingsvrij
  • Hoge herhalingsnauwkeurigheid
  • Onderhoudsvrij
  • Functionele delen gehard
  • Automatische herinschakeling na 360°
  • Optimaal dynamisch realease-gedrag
  • Zeer laag traagheidsmoment

FHW-F-SB-3FHW-F-SB-25FHW-F-SB-60FHW-F-SB-160
Disengagement Torque

--> Disengagement torque on request

0.7-3
MaR[Nm]
3-25
MaR[Nm]
10-60
MaR[Nm]
40-160
MaR[Nm]
Torsional stiffness5000
[Nm/rad]
13000
[Nm/rad]
41000
[Nm/rad]
100000
[Nm/rad]
Lateral spring stiffness103
[N/mm]
361
[N/mm]
378
[N/mm]
880
[N/mm]
Axial spring stiffness13
[N/mm]
65
[N/mm]

45
[N/mm]

82
[N/mm]
Max. lateral shaft misalignment±0.06
[mm]
±0.10
[mm]
±0.15
[mm]
±0.15
[mm]
Max. axial shaft misalignment±0.70
[mm]
±0.70
[mm]
±0.90
[mm]
±0.90
[mm]
Max. angular shaft misalignment±1 [Grad]
[Degree]

±1 [Grad]
[Degree]

±1 [Grad]
[Degree]
±1 [Grad]
[Degree]
Inertia torque0.05
[10-3 kgm2
0.30
[10-3 kgm2]
1
[10-3 kgm2]
3.90
[10-3 kgm2]
Mass0.35
[kg
0.90
[kg]
1.80
[kg]
3.70
[kg]
Clamping screwsM2.5/M4
[DIN 912-12.9]
M5
[DIN 912-12.9]
M6
[DIN 912-12.9]
M8
[DIN 912-12.9]
Tightening torque of screws1.6/4.5
Ma[Nm]
8
Ma[Nm]
14
Ma[Nm]
35
Ma[Nm]

Afbeeldingen

STEL UW VRAAG

Heeft u vragen bij één van onze producten of diensten?